Održan je državni stručni skup – samovrednovanje i osiguranje kvalitete – Oskar
Ostale vijesti
Regionalni centar kompetentnosti Ugostiteljsko-turistička škola, Osijek u suradnji s Visokim učilištem Algebra 10. i 11. studenog 2022. organizirali su u hotelu Osijek dvodnevni Stručni skup o samovrednovanju i osiguravanju kvalitete u regionalnim centrima kompetentnosti.
Tom prigodom predstavljena je digitalna platforma Oskar koja je nastala u okviru ESF projekta VirtuOS.
Stručni skup imao je za cilj razmjenu prakse u području samovrednovanja i razvoja sustava osiguravanja kvalitete regionalnih centara kompetentnosti, a posebno u području razvoja standarda kvalitete, digitalnih platformi, aktivnosti učeničkog vrednovanja nastavnoga procesa, karijernih centara, repozitorija završnih radova, vanjskog vrednovanja i akademisa.
Sudionici skupa bili su voditelji i koordinatori regionalnih centara kompetentnosti, ravnatelji strukovnih škola, koordinatori samovrednovanja u školama i regionalnim centrima te provoditelji osiguranja kvalitete na fakultetima i visokim učilištima.
Teme koje je su se obrađivale: Učeničko vrednovanje nastavnog procesa, Digitalni repozitorij, Samovrednovanje u obrazovanju odraslih, Vanjsko vrednovanje i kritički prijatelj, Karijerni centar, Akademis i obrazovanje odraslih, Primjeri dobre prakse, Modeli razvoja organizacije koja uči, praćenje kvalitete odredišnih zanimanja, Alumni klub i dr.
Donosimo i izjave čelnih osoba provođenja samovrednovanja i osiguranja kvalitete te izrade digitalne platforme;
„Iznimno sam zadovoljna suradnjom sa sve četiri partnerske škole. Digitalna aplikacija koju smo simbolično nazvali Oskar je aplikacija koja će vrednovati sve aktivnosti koje su nove u našoj školi. Aplikacija će obuhvatiti učeničko vrednovanje nastavnog procesa, repozitorij završnih radova naših učenika i stručnih radova naših nastavnika, što je specifičnost i po prvi put se odvija u jednoj srednjoj strukovnoj školi. Oskar također obuhvaća Akademis i rad Karijernog centra što dosad u strukovnim školama nije bio slučaj. Također, i ranije su učenici u procesu samovrednovanja koje provodimo kao srednja strukovna škola za Agenciju strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih bili anketirani u različitim pitanjima, kako bismo detektirali i otklonili pojedine probleme. Učeničko vrednovanje nastavnog procesa pak je nešto što je također novost, a odnosi se na motiviranje nastavnika i učenika za proces vrednovanja”, istaknula je Ksenija Kesegi-Krstin, koordinatorica vrednovanja i osiguranja kvalitete u našem RCK.
“Visoko učilište Algebra posjeduje veliko iskustvo u osiguravanju i uspostavljanju mehanizama kvalitete. Radimo to proteklih 15 godina kroz rad na visokom obrazovanju i obrazovanju odraslih. Ponosni smo što možemo kroz regionalne centre kompetentnosti pomoći strukovnim školama, u ovom slučaju Ugostiteljsko – turističkoj školi u Osijeku i partnerskim školama iz Đakova, Požege, Vinkovaca i Virovitice, tijekom uspostave mehanizama kvalitete. To bi ukratko značilo da struka ima određena pravila kojima se uspostavlja proces samovrednovanja, uz pomoć standarda kvalitete koji su propisani na državnoj razini, a u slučaju regionalnih centara kompetentnosti omogućeno je da oni sami uspostavljaju standarde kvalitete. Ključ je zapravo u detektiranju nečega što je možda malo lošije, isticanje pozitivnih primjera te potom rad na unapređenju pojedinih područja“, naglasio je Domagoj Švigir, savjetnik za razvoj sustava obrazovanja u Visokom učilištu Algebra.
„Došli smo do točke kada trebamo osigurati proces vrednovanja našeg regionalnog centra kompetentnosti što je bitna stavka tijekom uspostave RCK. Provodimo samovrednovanje našeg centra što je možda nekad zapostavljeno i nekima se čini manje značajno, a ja bih rekao možda stavka koju ljudi ne percipiraju ozbiljno. Mi smo pak tu činjenicu prepoznali kao nešto itekako bitno i značajno jer općenito da bi uopće došli do ostvarenja nekog cilja moramo ga biti u mogućnosti vrednovati. Dakle, ocijeniti ga te prikazati rezultate do kojih smo došli. Kroz naše samovrednovanje uspostavit ćemo platformu Oskar na kojoj će se nalaziti naš Akademis, odnosno Dom učenika Ugostiteljsko-turističke škole i hostel, kao i repozitorij završnih učeničkih radova, te će krajnji rezultat naposljetku biti kako učenici prolaze kroz proces obrazovanja u našoj školi“, napomenuo je ravnatelj Andrej Kristek.
Sudionici ovog hvalevrijednog interaktivnog skupa nisu skrivali oduševljenje istim upravo zbog činjenice što je približio tematiku, osigurao primjere dobre prakse, pojasnio problematiku i povezao ključne dionike u provođenju samovrednovanja.
Galerija fotografija