EFOS organizirao studijsko putovanje i posjet primjerima dobre prakse – poljoprivredna gospodarstva Italije
Ostale vijesti
Ekonomski fakultet u Osijeku je, kao partner na projektu VirtuOS – uspostava regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva, od 2. do 5. svibnja 2023. organizirao studijsko putovanje u Italiju i posjetu primjerima dobre prakse turističkim poljoprivrednim gospodarstvima u Udinama i Parmi. Sudionici studijskog putovanja bili su korisnici Regionalnog centra kompetentnosti Ugostiteljsko-turističke škole u Osijeku, mentori, predavači i članovi radnih skupina.
Sjeverna Italija je poznata po uspješnim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima i seoskim imanjima u sektoru turizma koji uspješno spajaju poduzetničke vještine sa znanjima u sektoru turizma čime pružaju primjer dobre prakse. Parma kao središte talijanske prehrambene doline i jedno od odredišta s najvećim brojem tipičnih proizvoda zaštićenih kvalitetnim markama u Italiji nosi naziv Unesco kreativni grad gastronomije. Iskustvo, značaj za razvoj turističke ponude i rad Kluba proizvoda Parma grad gastronomije predstavila je voditeljica Kluba i dogradonačelnik Parme. Klub štiti kvalitetu tipičnih proizvoda s područja Parme kao što su šunka, sir, vino, gljive itd.
Sudionici studijskog putovanja imali su priliku posjetiti i obiteljsku vinariju Oinoe u mjestu Traversetolo, u talijanskoj regiji Emilia-Romagna, te obići proizvodni pogon manje sirane koja proizvodi zaštićeni sir Parmigiano Reggiano i upoznati se sa tehnologijom proizvodnje sira, ali i strategijom konkurentske prednosti koju su koristili kako bi se probili na tržištu. Tako su polaznici cjeloživotnog učenja Voditelj turističkog gospodarstva, ali i ostali sudionici putovanja, imali prilike vidjeti iz prve ruke kako brendirati autohtone proizvode. O povijesti proizvodnje pršuta, trenutnim kapacitetima i tehnologiji proizvodnje sudionici studijskog putovanja upoznali su se tijekom posjete Muzeju pršuta smještenom u općini Langhirano, u pokrajini Parma u talijanskoj regiji Emilia-Romagna.
Ovi primjeri dobre prakse omogućit će i razvoj ponude i turističkih poljoprivrednih gospodarstava u Osječko-baranjskoj županiji, a na samom putovanju već se ozbiljno razgovaralo o idejama i suradnjama koje će doprinijeti razvoju cijele županije i turizma u istoj. Stvaranje specifičnog proizvoda i/ili usluge, branding, pružanje jedinstvenog iskustva te prepoznatljiva i održiva kvaliteta ključne su smjernice za sve dionike turističke ponude OBŽ-a koji su ujedno i zaključci ovog studijskog putovanja.