Kako smanjiti strah od ispitivanja? - Ugostiteljsko turistička škola Osijek - Regionalni centar kompetentnosti
Prati nas na društvenim mrežama

Kako smanjiti strah od ispitivanja?

Ostale vijesti

7 svibnja, 2021

Kako smanjiti strah od ispitivanja?

Većina učenika procjenjuje usmeno odgovaranje i pisanje testova najslabije razvijenom vještinom učenja. Normalno je da učenik ima tremu prije ispitivanja, ali ako je trema prevelika, umjesto da aktivira učenika, ona ga koči. Tada se smanjuje spremnost za odgovaranje i postignuće na testu.
Nepripremljenost, zabrinutost zbog posljedica neuspjeha ili loša iskustva tijekom prijašnjih odgovaranja mogu pojačati strah koji učenik osjeća.
Simptomi straha od ispitivanja su pojačano znojenje, drhtanje ruku, lupanje srca, suha usta, glavobolja, mučnina, emocionalna napetost, negativne misli.

ŠTO MOŽEŠ NAPRAVITI KAKO BI SMANJIO STRAH?

PRIJE ISPITIVANJA

1. PRIPREMI SE – Ako se nisi dovoljno pripremio/la, velika je vjerojatnost da ćeš dobiti lošu ocjenu iz usmenog odgovaranja ili pisanog testa. Dobra priprema može smanjiti tremu čak do 90 %.
Kako se pripremiti za učenje?
Ponovimo neke savjete za uspješno učenje koje sigurno znaš, ali potrebno ih je i primijeniti:
a) Napravi plan učenja – koliko imaš vremena za učenje određenog gradiva?
b) Raspodijeli gradivo na manje cjeline i uči dio po dio
c) Postavljaj si pitanja o gradivu koje učiš
d) Usmeno odgovaraj na postavljena pitanja i prepričavaj tekst svojim riječima – to je ujedno i vježba situacije odgovaranja pred nastavnikom
e) Nagradi se za uspjeh
f) Redovito uči

2. VJEŽBA ODGOVARANJA – dobro je ponavljati za ispitivanje ili test s nekim. To može biti član obitelji ili prijatelj iz razreda. Zamisli da si u učionici gdje imaš predmet za koji se pripremaš, učenike iz razreda kako sjede u klupama, sebe pred nastavnikom kako odgovaraš. Shvati ovu vježbu kao „generalnu probu“, a što više puta isprobaš, lakše će ti biti u pravoj situaciji.
Kod usmenog odgovaranja, stani uspravno, diši, govori jasno i glasno, održavaj kontakt očima s nastavnikom kako bi ostavio dojam samopouzdanja.

ZA VRIJEME ISPITIVANJA

3. POZITIVNO RAZMIŠLJAJ – Događa li ti se da tijekom odgovaranja ili rješavanja testa razmišljaš na sljedeći način: „Ne znam nijedan zadatak. Opet ću dobiti jedan. Ako dobijem jedan, neću smjeti ići van. Trebao/la sam se više pripremiti za test“? Ako ti se po glavi motaju ovakve misli, tvoja pažnja je usmjerena na njih i otežava dosjećanje gradiva koje si učio/la. U tom trenutku sam/sama sebi reci: „STOP! MISLI NA ZADATAK!“. Ključno je misliti na gradivo koje rješavaš u testu, a ne na ocjenu koju ćeš dobiti.
4. TEHNIKA OPUŠTANJA – Nekoliko puta duboko udahni i polako izdahni da se opustiš i nastavi s radom.
5. SLUŠAJ DOK NASTAVNIK ISPITUJE DRUGE UČENIKE – na ovaj način ponavljaš gradivo i osjećat ćeš se spremnije za odgovaranje kada dođe tvoj red.

Literatura:

Rijavec, M., Miljković, D. (2003). Vodič za preživljavanje u školi. Zagreb: IEP.
Vodopija, Š. (2004). Naučite učiti. Rijeka: Naklada Žagar.
http://www.srednja.hr/Zbornica/Strucnjaci/Strah-od-usmenog—veliki-problem-srednjoskolaca

Kontaktirajte nas

Ugostiteljsko-turistička škola

Ulica Matije Gupca 61 31000 Osijek

031 211 095

031 212 980

ured@ss-ugostiteljsko-turisticka-os.skole.hr

Akademis Ugostiteljsko-turističke škole

Lučki prilaz 4 31000 Osijek

031 203 870

031 215 512

dom@ss-ugostiteljsko-turisticka-os.skole.hr