PRVI SASTANAK VIJEĆA UČENIKA U OVOJ ŠKOLSKOJ GODINI
Ostale vijesti
Na 1. sastanku Vijeća učenika u školskoj godini 2021./2022., pod vodstvom profesorice Morene Lalić, bilo je prisutnih 28 učenika.
Voditeljica se ukratko predstavila i predložila susrete 1-3x/polugodištu u živo ili online putem Google Classroom (sukladno potrebama i epidemiološkoj situaciji), učenici su se jednoglasno složili. Slijedio je dogovor oko pravila ponašanja, tj. komunikacije na sastancima.
PRAVILA:
1. Slušamo jedni druge. 2. Poštujemo tuđe mišljenje, stavove i osobnost. 3. Ako ne želimo dati svoje mišljenje, kažemo: „Dalje!” 4. Kad dajemo novi prijedlog/ideju ili želimo započeti novu temu – dignemo 2 prsta. 5. Kad želimo odgovoriti, dati refleksiju, tj. repliku na nečije mišljenje – dignemo kažiprst. |
Učenici su u skupinama zapisivali prijedloge za promjene u školi i svoje učeničke potrebe. Argumentirali su ih, raspravljali i dogovorno odabrali najvažnije. Glasnogovornik svake skupine je predstavio prijedloge, a članovi drugih skupina su mahanjem pokazivali slaganje s prijedlogom. Voditeljica je prijedloge bilježila s obzirom na to je li većina okupljenih prijedlog smatrala važnim.
Učenicima su predstavljeni značaj, prava i obveze uloge predsjednika/ce i zamjenika.
Prava:
– dostojanstveno i nepristrano zastupanje interesa Vijeća učenika na ne/formalnim sastancima s donositeljima odluka na razini škole – opravdani eventualni izostanci s nastave za vrijeme ugovorenih sastanaka – savjetodavna i logistička podrška voditeljice
Obveze: – podnošenje izvješća Vijeću učenika na idućem sastanku |
Dvoje učenika se kandidiralo za predsjednika/cu i zamjenika/cu. Jednoglasno su odabrani po načelu kronološke dobi. Starija učenica MATEA STJEPANOVIĆ, 4.f je izabrana i proglašena predsjednicom, a mlađi učenik i učenica zamjenicima: RAFAELA KOFRANEK 3.h i PATRIK ŠIMAŠEK 3.a.
Na kraju je voditeljica još jednom pročitala objedinjene prijedloge. Dogovoreno je da će voditeljica natipkati učeničke prijedloge u Wordu, proslijediti ih u Google učionicu te predstavnici i/ili zamjenicima pomoći oko organizacije sastanka s donositeljima odluka u školi.
Učenici koji su dali svoju usmenu suglasnost su fotografirani tijekom rada. Sastanak je trajao 60 min.
POPIS PRIJEDLOGA
1. TEHNIČKI – paziti na ispravan sat školskih zidnih satova – popraviti svjetlo u toaletu u dvorani – osigurati dovoljno dugačke, ispravne produžne kablove s više utičnica u svim učionicama – provjeriti i osigurati ispravnost svih utičnica – adekvatnije pozicionirati projektore u učionicama br. 15 i 16, a u učionicama 8 i 1 ih popraviti – u restoranu je potrebno osigurati funkcionalno računalo i brži te stabilniji internet – općenito pojačati WI-FI signal – nabaviti pametne ploče za sve učionice
2. PROSTORNI – popraviti postojeće ili promijeniti za funkcionalnije (tamnije i jednostavnije za korištenje) zastore – u dvorani osigurati ormariće – postaviti klupe i više kanti izvan školske ograde – osvježiti učionice jer se čine monotone – više inventara u kuhinji – postavljanje aparata sa sokovima i grickalicama u holu
3. HIGIJENSKI – osigurati dovoljnu količinu papira za ruke, sapun koji miriši – osigurati toplu vodu u svim prostorijama s umivaonikom/tušem
4. PREHRAMBENI – u ponudu kantine dodati zdravije namirnice (salate, svježe cijeđene sokove) i bolju ponudu za vegetarijance – produljiti radno vrijeme kantine – osigurati barem jedan funkcionalan aparat za kavu, nekoliko stolova i stolaca
5. NASTAVA – trajanje šk. sata vratiti na 40 min, trajanje malog odmora na 10 min, a velikog na 20 min – osigurati dovoljno krede, markera te nove spužve za ploču – imati više obzira prema putnicima – više izvannastavnih i izbornih predmeta – omogućiti vrednovanje kvalitete nastave od strane učenika
6. OSTALO – omogućiti češću/redovitu prodaju učeničkih proizvoda s ciljem promocije zanimanja, popularizacije škole i osiguravanja dodatnih financijskih sredstava (s kojima bi upravljalo Vijeće učenika ili učenička zadruga koju bi se trebalo/moglo osnovati) |